ערכת שנורקל איכותית מפוליאתילן LPPD תוצרת סין. מתאימה לטרופר דיזל 1998עד 2004
משתמשת בקיים ללא שינויים באיזור המנוע.ללא הוצאת מעבה מסנן אויר (לוכד מים )
וללא פירוק כנף או מרכב אחר. ההתקנה מיועדת לאדם אחד עם רקע טכני. אורכת לא יותר מ 3-4 שעות.
הקדמה
אין במדריך הזה אלא המלצה בלבד! ובכל מקרה אינו בא להחליף התקנה ע"י מוסך מקצועי.
חשוב לציין שאצלנו באולסטאר ניתן למצוא מגוון גדול ורחב של שנורקלים לדגמי איסוזו טרופר מכל הסוגים, כגון: דגמי SOSITP, SOSIDM, ראשי ציקלון לשנורקלים ועוד…
לחץ כאן ובחר לעצמך שנורקל לאיסוזו טרופר
מתחילים להתקין את השנורקל
בעיקרון ההתקנה פשוטה ואינה מצריכה את פירוקם של מכלולים מורכבים באיזור תא המנוע.
ראשית יש להבריג החוצה את הבורג אשר תומך את צינור הפלסטיק שמזרים אוויר מחזית הרכב דרך הכנף הפנימית אל כניסת המעבה אשר מוסתר מאחורי בית מסנן האויר.
לצורך כך,יש לפרק תחילה את בית מסנן האויר ולהוציאו אל מחוץ לתא המנוע.
ליתר דיוק, קיימים 2 ברגים המחזיקים את הצינור.אולם אחד ישאר במקומו לצורך חיזוק הצינור מוביל החדש שמגיע כחלק מערכת השנורקל. (ראה הרחבה בהמשך)
לטובת נוחות עבודה בהמשך התהליך, יש לסובב את כל ההגה שמאלה לפני התחלת מלאכת והפירוק.(המהדרין אף יסירו את הגלגל כולו מן הרכב – מומלץ)
שלב 1
לצורך הוצאת בית מסנן האויר, ראשית יש לשחרר את התפסנים שמקבעים את מכסה בית המסנן למקומו ולהרים את המכסה,לאחר מכן יש לפתוח את הבאנד המרכזי אשר מקבע את צינור האויר שיצא מבית המסנן לכיוון סעפת היניקה של המנוע ולנתקו מגוף המכסה בחלקו העליון ( בסיום התקנה לא לשכוח להחזירו למקומו). כעת,יש להסיר את פקק מיכל עיבוי המים ע"י ניתוק הצינור בראש הפקק ושליפת הפקק עצמו. בתוך בית המסנן מצויים הברגים המקבעים את בית המסנן לכנף שמאל של הרכב. באמצעות בוקסה ומפתח ראצ'ט עם מאריך יש לשחרר ברגים אלו ולהוציא את הבית אל מחוץ לתא המנוע.
לאחר הוצאת בית המסנן,יתגלה במלואו מיכל עיבוי האויר אשר שליפתו מתבצעת בצורה פשוטה ללא כל הפעלת כח.
כאן יתגלו 2 הברגים התומכים את צינור האוויר כאשר יש לשחרר את הבורג השמאלי המסומן בלבד (זה שקרוב יותר אל תא הנהג).
חשוב להדגיש כי באיזור זה לא יבוצע כל שינוי המתנה את התקנת השנורקל. * כמו תמיד,יש להניח את כל החלקים והברגים שיצאו זה עתה ממקומם במקום בטוח שיבטיח את מציאתם בשלב ההרכבה.
שלב 2
מסירים את מגן הרפש הפנימי המצוי בתוך בית הגלגל. את המגן תופסים ברגי פלסטיק משולבים בתוך טבעות פלסטיק אשר נפתחים כאשר הם מצמידים את המגן אל כנף הרכב – יש לשלוף אותם בעדינות ולהניחם במקום מסודר (בסיום העבודה יש להחזירם למקומם). כמו כן באיזור הכנף התחתונה לכיוון מגן הבוץ,מצויים 2 ברגים אשר תומכים כם הם את מגן הרפש לכנף הרכב – יש לפתוח גם אותם.
שלב 3
פירוק פנס האיתות אשר ממוקם בפינת חזית הרכב הינו חובה- לשם כך העזרו בתמונה המופיע בהמשך. את הפנס מקבעים למקומו בורג פיליפס יחיד ומספר קליפסי לחץ מפלסטיק.
בכדי לשחרר את הבורג , יש להכניס פיליפס מחלקו עהליון של הפנס עד לכדי אמצע הפנס לערך. לאחר שחרור הבורג,מפעילים לחץ קל על הפנס כלפי חוץ הרכב (מעין משיכה קלה) עד שישתחררו תפסי הפלסטיק ממקומם.
לאחר מכן הפנס יהיה בחוץ. לא חובה , אך מומלץ לנתק את הזנת החשמל לפנס ולהרחיק את הפנס מאיזור העבודה (הפנס יכול להשאר תלוי ואינו מפריע למהלך ההתקנה עצמה)
כאן ,בהצצה פנימה לאחר הפירוק, יתגלה לנו הצינור המוביל את זרימת האויר אל כניסת המעבה. כמו כן,נבחין בתפס מחובר לבודי ולגוף הצינור.
יש לקחת מקדחה או מברגה עם מקדח 6mm ולקדוח בעדינות את ראשי הניטים עד שיעופו ממקומם – לאחר מכן הצינור ישתחרר ממקומו.
כעת יש לשלוף החוצה את הצינור ביחד עם ספוגי התמיכה בצינור.
בהמשך במקום הניטים אנו נקבע לשם את הצינור החדש בעזרת ברגים קודחים.
שלב 4 (אין להסתמך על השבלונה ב100% ויש לבצע סימולציה לפני הקידוח בכנף).
ראשית יש להצמיד את שבלונת הנייר אל חלקו הפנימי של שנורקל ולוודא שאכן חורי השבלונה ממוקמים בהתאמה מלאה עם התבריגים הקיימים על גוף השנורקל בחלקו הפנימי – כמו כן על השבלונה מצוי חור קטן אשר מציין את מרכזו של החור הגדול שיכיל את כניסת השנורקל לתוך כנף הרכב.
לאחר ההתאמה יש לקחת מספר פיסות דבק נייר (או סילוטייפ) ולקבע את השבלונה לגוף השנרקל בצורה עדינה מאוד שתאפשר את הסרת השבלונה מן השנורקל בצורה קלה יחסית.
כעת מקם את השנורקל במקומו הנכון לאורך הרכב (ייתכן וכאן זוג ידיים נוספות יהיו לעזר רב)
את המיקום הנכון שכולל גם את גובה התקנת השנוקל ,יש לזהות ע"י כך שקימור צינור השנורקל בחלקו הפנימי (היכן שמצויים התבריגים) יושב בהתאמה מלאה עם קימורי הכנף של הרכב וגם הגובה הכולל של השנורקל ביחד עם הכובע לא עובר את גג הרכב.
לאחר ההחלטה על מיקום השנורקל, הדבק בצורה טובה את חלקי הנייר העודפים של השבלונה אשר בולטים מעבר לגוף השנורקל אל גוף הרכב.
כעת, הסר בעדינות את השנורקל מן השבלונה בצורה כזו שהשבלונה תישאר דבוקה למקומה על כנף הרכב.
על השבלונה מסומנים מספר איזורי קידוח.יש לקדוח בעזרת מקדח שמתאים לקידוח מתכת (קוטר הקדח המומלץ הינו 10mmלטובת חופש בסיסי אשר יסייע בעת קיבוע השנורקל לגוף הרכב בהמשך).
הקידוחים לוקחים 5 דקות. טיפ:יש להתחיל עם מקדח קטן יחסית (6mm יעשה את העבודה) ולקדוח בעדינות עם מעט לחץ ולהרפות מדי פעם. כעת יש לבצע את החור המרכזי באמצעות מקדח כוס בעל היקף כולל מומלץ הגדול ב 2mm לפחות מקוטר כניסת השנוקרל לכנף. (לאלו שאין ברשותם מקדח כוס, ניתן לסמן את היקף העיגול הנדרש בטוש על כנף הרכב ובאמצעות שימוש במקדח 6mm לעשות הרבה חורים על היקף העיגול המסומן עד להסרת האיזור הקדוח מן הכנף – לאחר מכן יש להשחיז את האיזור כראוי)
בסיום הסר את השבלונה וצבע עם מברשת עדינה או קיסם אוזניים את היקפי החורים עם ממיר חלודה או צבע יסוד לפח. שלב 5
ניסוי כלים ללא ברגים.חבר את את השנורקל כולל צינור בית מסנן. ראה כי השנורקל מתחבר ויושב במקומו – כאן נדרש הידע חוש הטכני שלך. יתכנו שינויים והתאמות קטנות שתדרש להן, אולם הגעת כמעט לסוף ההתקנה. שלב 6
חיבור פלטת חיזוק שנורקל לקורת הרכב.
יש לחבר את הפלטה לשנורקל בעזרת 2 ברגים ו 2 ניטים המסופקים בקיט (את הניטים ניתן להחליף בברגים קודחים באורך של כ 3 ס"מ). יש לשים מעט אפוקסי פלסטלינה אפור מתחת לפלטה בצד הפונה לקורה רצוי סביב החורים. זה לא נדבק באמת ולא גורם נזק לצבע.
הסיבה האמיתית היא כי זה עוזר לקבוע את מיקומה של הפלטה על גבי הקורה בצורה מדוייקת, מכיוון שהפלטה שטוחה ואילו הקורה מעוגלת להתאמה, וכן גם ישמש מעין אטם סביב החורים לכניסת מים.
יש להוסיף סיליקון לפני קיבוע פלטת החיזוק באיזור החורים אליהם חודרים הניטים (או ברגי הפח). מחברים את השנורקל ומצמידים. וממתינים שהדבק יתייבש 5 דקות .משחררים את 2 הברגים מהשנורקל, כשהפלטה נשארת תלויה על הקורה.
כעת ניתן לקבע את הפלטה לקורה אולם לא לשנורקל.
לפני הקיבוע יש לבדוק שהדלת ומראת הצד לא פוגשות את השנורקל בעת פתיחה מלאה- יתכן ובשלב זה צריך עוד יד תומכת.
שלב 6
בשלב זה ישנם מספר נקודות בו זמנית לעבודה. 1.חיבור מסנן מנוע הרכב תוך כדי חיבור לצינור מוביל החדש. 2.קיבוע הפלטה המחזיקה את השנורקל אל קורת הרכב באמצעות 2 הניטים (או 2 ברגים קודחים). 3.חיבור השנורקל לצינור האויר המוביל. 4.חיבור השנורקל לקורת הרכב. ההתקדמות צריכה להיות מתואמת בין 4 הגורמים הנ"ל. שלב 7
חיבור סופי של השנורקל לכנף הרכב באמצעות הברגים המסופקים לכנף.
בו זמנית,יש לחבר את צינור האוויר המוביל בין יצאית השנורקל אל כניסת בית המסנן . לאחר מכן נקבע את הפלטה אל קורת הרכב.
אין לחזק את הבורג הארוך שמקשר בין שני החלקים יתר על המידה שלא ימעך.
חובה לאטום כל פתח בסיליקון . |